Tu navegador no tiene soporte para JavaScript!
-

EMT Valencia

Pl. Correu Vell, 5
46001 Valencia

Tel. Oficina de Atención
al Cliente: 96 315 85 15

ELS VALENCIANS ATORGUEN LA MÀXIMA VALORACIÓ HISTÒRICA (7.62) AL SERVICI QUE ELS AUTOBUSOS D'EMT PRESTEN A LA CIUTAT

L'optimització de recursos i les millores en els temps de viatge fan que 29 línies hagen vist augmentada la seua valoració de forma significativa

El resultat de l'estudi per a mesurar l'Índex de Satisfacció del Client (ISC) destaca les millores en el servici i les novetats tecnològiques implantades com la possibilitat de realitzar transbords gratuïts

“Els usuaris del transport públic urbà de València han atorgat un 7,62 de nota mitjana als servicis que l'Empresa Municipal de Transports oferix a la ciutat, millorant significativament la valoració obtinguda en 2009, i obtenint la major valoració en la història de l'entitat”. D'esta manera, s'ha donat a conéixer l'Enquesta de Satisfacció del Client (ISC) que cada dos anys realitza l'entitat per a mesurar i conéixer el sentir i l'opinió dels que diàriament utilitzen l'autobús per als seus desplaçaments.

Durant la presentació dels resultats s'ha destacat el fet que el 54% dels valencians consideren que EMT València ha millorat en els dos últims anys, especialment a potenciar els punts forts i millorar aquells aspectes que en 2009 els usuaris van identificar com a variables millorables, els que han destacat de manera positiva les millores generalitzades del servici i els avanços tecnològics.

Pablo Torretes, director de l'oficina a València de GFK, empresa que ha dut a terme l'estudi, ha detallat que “ dels 10 atributs pitjor valorats en 2009, 8 d'ells han millorat de forma significativa la seua valoració en este últim estudi. Entre ells, destaca la Puntualitat de pas, que va ser l'atribut pitjor valorat en 2009 i és el que obté un major índex de millora en 2011”.

D'esta manera, estos resultats permeten poder conéixer si l'esforç que du a terme l'entitat es transmet de forma directa i satisfactòria als usuaris i, al seu torn, poder prendre decisions basant-se en això. En este sentit, el notable alt rebut pels més de 7.700 enquestats durant 30 dies en totes les línies, “representa una mostra fidedigna del que conforma la realitat d'EMT”, ha especificat Torretes, “el augment considerable de valoració de la qual és el reflex de les mesures qualitatives i quantitatives que s'estan portant a terme des d'EMT per donar resposta a les noves necessitats i expectatives dels seus usuaris”.

La satisfacció del servici que es presta també es veu reflectida en els barris de la ciutat, on les valoracions han millorat notòriament, atés que cap barri valora a EMT per davall del 7,15, sent les zones d'El Pilar i la Font de Sant Lluís les més satisfetes amb el servici públic. De fet, el 70% de les persones enquestades afirmen triar l'ús d'EMT, a pesar de tindre altres alternatives de mobilitat. La principal raó esgrimida pel 54'1% és la comoditat de desplaçar-se amb autobús. En este sentit, la valoració de les línies oferides per EMT també ha millorat notablement, atés que respecte a l'últim ISC de 2009, 29 línies han vist augmentades la seua valoració “de forma significativa”, com és el cas de la 30, 18, 7, 15, 4 62 i 73 i les nocturnes N9 i N5, sent junt les línies 5, 35, 26, 89, 90, N10, N89 i N90, les millor valorades. Altres 25 línies mantenen estables els seus barems, mentres que 3 línies (N4, N3 i 27) han vist com ha disminuït la seua avaluació, sense que cap d'estos casos la puntuació obtinguda siga inferior a una nota de 7,58.

ESTALVI DE 7 MILIONS D'EUROS PER ALS USUARIS DEL BONOBUS PLUS

Entre les novetats implantades per l'entitat en este temps, convé assenyalar que totes elles superen els 7 punts obtinguts. La implantació del transbord gratuït durant una hora amb el Bonobus Plus ha sigut la novetat millor acollida entre els usuaris, que la valoren amb un 8,32, com ho evidencien els més de 9,4 milions de transbords gratuïts realitzats, la qual cosa suposa un estalvi econòmic de prop de 7 milions d'euros per als usuaris que des del seu llançament a l'agost del 2010 disfruten d'ell.

Quant a valoració, li seguix molt de prop l'expansió del número de parades que compten amb panells electrònics informatius que detallen, en temps real, el pas per parada de l'autobús, la qual cosa permet a l'usuari organitzar-se millor el seu temps. Els 272 panells, instal·lats en marquesines i pals, li ha favorit a EMT una nota de 8,08, dels enquestats, i que València se situe al capdavant de les ciutats amb major cobertura de panells informatius.

emt-encuesta13-4-12-2109

L'obtenció de la certificació de la Norma europea de Qualitat 13816, atorgada per AENOR, per a la totalitat de les línies d'EMT València, i que ha situat a l'entitat al cap del sector en esta matèria, no ha passat desapercebut per als seus usuaris, que amb un 7,37, la valoren com la tercera novetat més destacable.

La nova pàgina web d'EMT, que incorpora un motor de rutes multimodal i multisolución, combina totes les opcions de mobilitat sostenible (autobús, metro, tramvia, a peu, bicicletes particulars i bicicletes de lloguer públic ‘Valenbisi), se situa en quarta posició, amb un 7,08 com a novetat de l'entitat quant a l'ús de noves tecnologies en benefici de millorar la mobilitat dels valencians.

DONA DE 41 ANYS, PERFIL DE L'USUARI D'AUTOBÚS

Este tipus d'enquestes, també permet a EMT conéixer el perfil demogràfic generalitzat de l'usuari de l'autobús urbà. En este cas, es correspon amb dona, d'una edat entorn dels 41 anys, i amb una base cultural i socioeconòmic mig. La freqüència mitjana de viatge és diària, mentres que els principals motius per a viatjar en transport públic continuen sent raons de treball i d'estudi, mentres que els viatges d'oci han disminuït de forma considerable donada l'actual situació socioeconòmica del país.

Per tot això, el 77'5% dels enquestats afirmen tindre una imatge positiva d'EMT València, a la que qualifiquen d'entitat professional (37%), pròxima (29%) i innovadora (11%).

Davant dels resultats obtinguts, el President d'EMT València, Alfonso Novo, ha fet menció de que “la bona puntuació obtinguda per EMT València ve a confirmar que els passos donats en estos últims anys amb avanços tecnològics importants, ajustos en l'oferta del servici prestat centrats a reforçar les hores punta, a millorar la velocitat dels cotxes i a facilitar la mobilitat de tots els ciutadans, han sigut ben rebudes pels valencians i encoratgen a continuar en este mateix sentit”.

DESCÀRREGA NOTICIA

<< Tornar
Gener
Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Febrer
Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29        
Març
Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
abril
Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Maig
Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Juny
Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
Juliol
Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Agost
Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
Setembre
Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Octubre
Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30        
Novembre
Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
Desembre
Dil Dim Dic Dij Div Dis Diu
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Busca per contingut

/ /
/ /