Imagen de una tarjeta de EMT mascota con la foto de un gato

ELS ANIMALS DE COMPANYIA PODRAN VIATJAR EN AUTOBÚS AMB EL TÍTOL EMT MASCOTA

ELS ANIMALS DE COMPANYIA PODRAN VIATJAR EN AUTOBÚS AMB EL TÍTOL EMT MASCOTA 2362 1655 EMT Valencia

VALÈNCIA, DIJOUS 21 DE NOVEMBRE DE 2019

El pes dels animals haurà de ser igual o inferior a 15 kg, portar un xip identificatiu, i anar en una gàbia de transport de mida màxima de 45x35x25

La Junta de Govern Local, que se celebrarà demà divendres 22 de novembre, té previst aprovar la nova normativa que regula l’obtenció de l’innovador títol EMT Mascota. Un bono que permetrà als animals de companyia, a partir del 25 de novembre, viatjar en autobús sempre que complisquen tres requisits: tindre un pes igual o inferior a 15 kg, portar un xip identificatiu, i anar dins d’una gàbia de transport de mida màxima de 45x35x25.

Si la iniciativa és ratificada demà per la Junta de Govern Local, els propietaris i les propietàries podran sol·licitar el nou títol EMT Mascota en l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’EMT. Per a fer-se amb un, hauran de presentar el document d’identitat, la cartilla de vacunació de l’animal actualitzada, i una fotografia grandària carnet de la mascota. Es tracta d’una targeta personalitzada i recarregable de caràcter bianual amb un cost únic de cinc euros, amb la qual es podran utilitzar totes les línies d’autobusos públics, sense límit de viatges, que gestiona l’entitat a València.

Segons la normativa, els propietaris i les propietàries hauran de portar la gàbia de transport en la seua falda, i en el cas que haja d’anar en el sòl, als seus peus, però mai podrà ocupar un seient. A més, hauran de buscar una ubicació en l’autobús que no genere molèsties a la resta de passatgers i passatgeres, ja que si es crea alguna situació d’incomoditat sempre prevaldrà l’humà.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha manifestat que el bono per a mascotes suposa “un canvi que adapta el reglament de l’EMT al segle XXI”. “Respon a les reclamacions dels propietaris i propietàries de mascotes, que sempre han reivindicat el dret a poder accedir als autobusos amb les seues mascotes sense que això supose un perill o molèstia per a la resta d’usuaris i usuàries”.

PROHIBICIONS

De ninguna forma, tindran permès l’accés els animals exòtics, verinosos, o considerats potencialment perillosos, ja que podrien posar en risc als usuaris i usuàries. Així mateix, queden exclosos del títol EMT Mascota els gossos guia i animals terapèutics, els qui ja tenen la seua pròpia normativa.

Segueix-nos
  • Sobre un fondo amarillo vemos el escudo de España junto al texto «Gobierno de España», al otro lado de un separador vertical tenemos el texto «Ministerio de Transportes, movilidad y agenda urbana»
  • Logo con forma de «R» en colores rojo y amarillo, a su izquierda tenemos cuatro estrellas y a su derecha el texto «Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència»
  • La bandera europea, un círculo formado por doce estrellas amarillas de cinco puntas, junto a ella tenemos el texto «Financiado por la Unión Europea, NextGenerationEU»
  • Escudo del Ayuntamiento de Valencia en color rojo junto al texto «Ajuntament de València»
  • Logo de la Empresa Municipal de Transportes de Valencia, en color rojo vemos las letras «EMT» sobre una línea gruesa, bajo esta tenemos el texto «Valencia»