EMT Valencia
Pl. Correu Vell, 5
46001 Valencia
Tel. Oficina de Atención
al Cliente: 96 315 85 15
València, dimarts 27 d'octubre de 2015
Els ciutadans de València que estiguen aturats amb uns ingressos per davall de l’IPREM (Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples) i les seues famílies podran viatjar en el transport públic que ofereix l'EMT amb el nou bo social que podrà ser utilitzat a partir del mes de gener del pròxim any. Per a accedir a este bo, que tindrà un cost anual de deu euros, més altres tres del cost de la targeta, els beneficiaris hauran de complir els requisits de renda baixa establerts per l'OCDE per a determinar el denominat “risc de pobresa”
“És un nou bo, un bo social, que nosaltres hem denominat “EMT amb Tu”, i el que fa és introduir un títol de viatge per a totes aquelles persones, i les seues famílies també, que estiguen apuntades a l'INEM com a aturats i tinguen rendes baixes”, ha afirmat el regidor Giuseppe Grezzi, que després de reunir-se amb l'alcalde Joan Ribó i informar-li amb detall de la iniciativa, ha oferit una roda de premsa juntament amb el nou gerent de l'EMT, Josep García Alemany, per a presentar este títol personalitzat que permet viatjar il·limitadament durant tot l'any a les persones en atur i amb rendes baixes, i que a més han d'estar empadronades a València.
“És un compromís electoral que teníem, i que el nou govern municipal ha assumit. Volem que l'EMT siga de deveres una empresa de transport públic que servisca per a ajudar a les necessitats de mobilitat de totes les persones, també d'aquelles que per culpa de la crisi pateixen un greu deteriorament de la seua economia familiar”, ha afirmat Grezzi, qui ha destacat que la seua posada en marxa és un gran esforç que respon “a la necessitat que els poders públics facen costat a les persones que més ho necessiten, un ferm compromís i una aposta social del nou govern per les persones, posant-se a la seua disposició per a atendre les seues necessitats bàsiques i els seus drets socials, i pel transport públic”.
Josep García, que ocupa el càrrec de gerent des de fa només una setmana, ha explicat les característiques d'este abonament anual al que podran accedir els aturats i les seues famílies. Així per exemple, una família que tinga fills menors de 16 anys podran accedir a l'abonament tots els seus membres sempre que un dels dos integrants de la parella estiga en atur i el nivell de renda familiar es situe per baix de l’IPREM, calculat amb els factors que utilitza l’OCD per a determinar el risc de pobresa.
En la pràctica açò significa que el sustentador principal haurà de tenir uns ingressos inferiors a 7.455 euros a l'any. També podran accedir a este bo social de transport multiplicant eixe factor per 0’5 en el cas de la parella i per 0’3 en el cas de cada fill menor de 16 anys, de manera que la renda màxima per a una parella sense fills serà d'11.182 euros anuals; per a una família monoparental amb dos fills la renda màxima queda fixada en 11.928 euros; i per a una parella amb dos fills en 15.655 euros anuals com a límit. En tots els casos, almenys un dels membres de la família haurà d'estar en atur.
El cost inicial serà en total de 13 euros: 10 euros pel bo i 3 euros per la targeta. A partir d’eixe moment, el cost de la renovació serà de només deu euros a l'any, sempre que continuen complint-se els criteris exigits. Per a sol·licitar este bo es podrà descarregar un formulari a través de la pàgina web de l'EMT o d'un link que hi haurà en la pàgina web de l'Ajuntament. A este formulari, una vegada complimentat, caldrà afegir-li un fotocòpia del DNI, una foto de carnet recent, un certificat d'empadronament emés en els tres últims mesos i un certificat de renda de l'exercici anterior emés per l'Agència Tributària, a més del certificat que un o els dos membres de la família es troba registrat com aturat.
“En breu donarem el tret d'eixida per a poder sol·licitar este nou títol social. La nostra intenció és que en el mes de gener de 2016 estiga ja en vigor. En breu informarem de quina manera la gent podrà començar a lliurar documentació, perquè encara estem estudiant la logística”, ha comentat el gerent de l'EMT. En este mateix sentit, el regidor Grezzi ha subratllat que “esta iniciativa és molt important i ens posa per davant de totes les ciutats de la resta de l'Estat. Té un cost per a l'EMT que assumim perquè nosaltres pensem que l'empresa ha de tenir un compromís social amb la gent i amb la ciutat de València, però sobretot amb les persones que s'han quedat sense treball. D'altra banda té un impacte organitzatiu en la gestió molt important, perquè s'haurà d'arreplegar tota la documentació, que després caldrà analitzar i verificar. Per açò hem posat en marxa tota la maquinària de l'EMT i estem en converses amb l'Agència Tributària perquè nosaltres puguem baixar la documentació de la renda i fer-ho més fàcil”.
Volem que els qui tinguen dret a este títol personalitzat puguen utilitzar-lo. Grezzi ha afirmat que els beneficiaris poden ser desenes de milers de persones -al voltant de 75.000-, “per això ens hem donat un marge de temps perquè es puga començar efectivament a presentar la documentació. Hem calculat que a partir del 9 de novembre, encara que la data exacta es donarà a conéixer en els próxims dies, no només en les pàgines webs abans esmentades sinó també a través d'una campanya de comunicació en les xarxes socials”.
En esta roda de premsa han estat presents ciutadans que pertanyen a diferents plataformes d'aturats que havien reclamat una mesura similar a este bo social, als quals Grezzi ha agraït la seua lluita i la seua col·laboració, “que hagen estat ací, reclamant que es creara un títol d'estes característiques”. El responsable de l'àrea de Mobilitat ha recordat que “en 24 anys de govern del Partit Popular no s'havia creat; fins i tot en els moments de bonança econòmica no havien pensat en les persones que necessiten el suport dels poders públics, que tenen dret a un bo social per a viatjar en l'EMT”
Giuseppe Grezzi ha recordat també que l'EMT no rep ni un sol euro de l'Estat per al seu finançament, front als 98 milions de Barcelona per al 2016, o els 126 milions que rep Madrid a través del denominat contracte programa. Igualment s'ha referit al fet que no existeix cap entitat que puga coordinar, d'una banda, el finançament, i per un altre la unificació dels títols de viatge en tota l'àrea metropolitana. “Nosaltres voldríem que tots els ajuntaments, junts, tinguérem la possibilitat de fer un bo únic de transport i crear el bo social de tota l'àrea metropolitana. Desgraciadament no tenim eixa capacitat perquè ha sigut desmantellada l'entitat de transport metropolità, i perquè un any més, i ja en van tretze, no rebem el finançament al transport públic que sí reben altres ciutats. En eixes circumstàncies no tenim capacitat econòmica ni de gestió per a ampliar l'abast del bo social a altres municipis”
S'ha fet una estimació que la posada en circulació d'este bo social tindrà un impacte econòmic d'aproximadament 600.000 euros, fonamentalment perquè molts aturats usuaris del bo bus canviaran al nou títol al que tenen dret. “És un cost que nosaltres entenem que és necessari i ens fem càrrec d'ell, perquè creiem que hem de desenvolupar una política social perquè eixes persones tinguen dret a l'accessibilitat al transport públic igual que les altres”.
Gener | ||||||
Dil | Dim | Dic | Dij | Div | Dis | Diu |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Febrer | ||||||
Dil | Dim | Dic | Dij | Div | Dis | Diu |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 |
Març | ||||||
Dil | Dim | Dic | Dij | Div | Dis | Diu |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
abril | ||||||
Dil | Dim | Dic | Dij | Div | Dis | Diu |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Maig | ||||||
Dil | Dim | Dic | Dij | Div | Dis | Diu |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Juny | ||||||
Dil | Dim | Dic | Dij | Div | Dis | Diu |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
Juliol | ||||||
Dil | Dim | Dic | Dij | Div | Dis | Diu |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Agost | ||||||
Dil | Dim | Dic | Dij | Div | Dis | Diu |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Setembre | ||||||
Dil | Dim | Dic | Dij | Div | Dis | Diu |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Octubre | ||||||
Dil | Dim | Dic | Dij | Div | Dis | Diu |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Novembre | ||||||
Dil | Dim | Dic | Dij | Div | Dis | Diu |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
Desembre | ||||||
Dil | Dim | Dic | Dij | Div | Dis | Diu |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |