Alberto Mendoza critica la falta de coneixement que el Portaveu del Grup Municipal Compromís té sobre les línies d'EMT
LA LÍNIA 67 UNIFICA ELS BENEFICIS DE RECORREGUT DE LES LÍNIES 17 I 61 D'EMT VALÈNCIA
El Senyor Ribó s'equivoca a l'indicar que Sevilla i Màlaga sí que reben la subvenció del contracte-programa per a l'autobús urbà col·lectiu
Les manifestacions realitzades pel Portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, en relació a la “supressió de la línia 61” de l'Empresa Municipal de Transports de València (EMT), “demostren la falta de coneixement del recorregut que feia esta línia i la que s'ha proposat amb la nova línia 67, que unifica els beneficis de recorregut de les línies 17 i 61, evitant els bucles en la seua ruta i realitzant un itinerari molt més directe cap al centre de la ciutat”, ha assegurat el president de l'entitat, Alberto Mendoza.
Convé indicar que la nova Línia 67 ‘Pl. de l'Ajuntament - Nou Campanar', assumix plenament l'antiga Línia 17, i el tram nord de la Línia 61, i precisament per a cobrir gran part de les necessitats l'antiga Línia 61 a l'altura del barri de Campanar s'ha modificat el recorregut de la Línia 62 en el centre de València, i poder mantindre la connexió entre esta zona i la Plaça de l'Ajuntament i Sant Agustí.
A més, s'ha de precisar que, després de l'anàlisi detallat dels moviments diaris dels usuaris d'estes línies (moviments entre parades, seccionat per hores o per títols, entre altres variables), s'ha pogut observar que, tant la 17 com la 61, tenien com principals destins Sant Agustí i, de forma especial, la Plaça de l'Ajuntament, així com el punt final en els barris respectius de Sant Pau i l'Hospital Arnau. D'esta manera, amb la línia 67 es garantix la principal connexió d'estos punts, a més de millorar tant els temps de viatge totals com la freqüència de pas.
En referència a la falta d'acord amb la que al·ludix el Senyor Ribó entre València i Mislata, el president d'EMT, Alberto Mendoza, li recorda que “fa menys d'una setmana, des de l'Ajuntament es va traslladar una proposta en ferm als representants del municipi. Una proposta adaptada totalment a les necessitats de mobilitat dels mislaters, així com a les arques del propi consistori, que va ser qui finalment va decidir declinar l'oferta, i que a pesar d'això, EMT continuarà prestant servici a Mislata a través de la línia nocturna N4 sense cap cost per a l'esmentat municipi, per la qual cosa esta pregunta potser l'hauria de dirigir als que decidixen a Mislata”.
I ja finalment, i en referència a la necessitat del contracte-programa, que contràriament al que afirma el Senyor Ribó ni Sevilla ni Màlaga reben subvenció per a l'autobús urbà col·lectiu. El que sí que percep el consistori valencià és una subvenció del Govern Central al Transport Urbà Col·lectiu Interior que ronda els 8 milions d'euros anuals. Davant d'estes declaracions, Alberto Mendoza vol transmetre al Senyor Ribó que no és un tema que ni l'Ajuntament de València ni la seua Empresa Municipal de Transports passen per alt, perquè es porta temps treballant en este aspecte, però “el que sí que és lamentable és que el Senyor Ribó intente menysprear l'esforç que l'Ajuntament de València realitza, any rere any, invertint més de 55 milions d'euros a oferir a la ciutadania un transport públic de qualitat”.
DESCÀRREGA NOTA INFORMATIVA
|
<< Tornar |