EMT VALÈNCIA ACONSEGUIX UNA REDUCCIÓ DEL FRAU DE MÉS DEL 30 PER CENT EN 2011
L'actitud fraudulenta d'uns pocs els costa als ciutadans 144.000 euros en 2011
Viatjar sense bitllet o fer-ho amb un títol no vàlid és un frau, però més que un engany a la pròpia empresa de transports, és una falta de respecte cap als usuaris que sí que paguen i cap a tots els valencians que amb els seus impostos sufraguen una gran part del transport públic de la ciutat. Per este motiu, l'Empresa Municipal de Transports de València (EMT) ha aplicat una sèrie de mesures amb la finalitat de reduir l'actitud insolidària a bord dels autobusos.
Gràcies a això s'ha aconseguit reduir al final de 2011 més del 30 per cent de l'índex de frau, passant d'un 0,67% en 2010 a aconseguir un 0,36%, en relació al nombre d'usuaris que accedixen als autobusos, i que per al conjunt dels ciutadans suposa un cost de 144.000 euros.
Estes dades significatives s'han obtingut després de realitzar més de 311.427 inspeccions al llarg de 2011 en diverses línies d'autobusos, la qual cosa suposa un 3% més de control que en 2010.
La campanya ‘antifrau' s'ha deixat notar entre els usuaris, cada vegada més conscienciats del cost que suposa per a la societat, i per a l'entitat, viatjar sense pagar. D'entre els prop de 2.100 casos de frau detectats en 2010, es van retirar 362 títols, mentres que l'any que acaba s'han detectat més de 1.200 fraus, retirant-se prop de 180 títols.
Davant de les bones dades, el President de l'entitat, Alfonso Novo ha expressat la seua satisfacció per la “important reducció dels impagaments”. “Estes xifres ens fan veure que les mesures posades en marxa per a controlar el frau tenen el seu efecte i que hem de seguir en esta línia d'actuació. El descens del frau és també un símptoma de compromís i maduresa dels ciutadans de València amb el transport públic que rebutgen majoritàriament conductes irresponsables cap als altres usuaris”.
DESCÀRREGA PDF
|
<< Tornar |