Tu navegador no tiene soporte para JavaScript!
free templates joomla

Antecedents 1985 - 1875

SALTUV + INFO

1985

Implantació del servici nocturn: 7 línies radials que unixen les zones perifèriques amb el centre de la ciutat, que servix de punt d'intercanvi de passatgers. S'inicia a les 23:00 hores amb una freqüència de pas de 40 minuts.

S'inaugura el servici especial de Minusvàlids amb 3 vehicles del model 5081 propietat de l'Ajuntament.

1984

Es crega la línia 63 per a proporcionar servei al Campus Universitari de Burjassot des d'Av. De Campanar (20 minuts)

Es millora l'atenció a l'usuari mitjançant un telèfon d'informació permanent

1983

Increment de viatgers per segon any consecutiu: 82.721.496

1982

Acord Marc “SALTUV-MUNICIPI”. Es concorden bases pactades per la comissió negociadora Ajuntament-SALTUV per a la transformació jurídica de l'actual Societat Anònima Laboral de Transports Urbans de València (SALTUV), en Societat Privada Municipal (S.P.M.)

1981

En servici 80 noves unitats Pegàs, model 6.038, es millora qualitativament i quantitativament la qualitat del servici oferit als valencians

1980

Es posa en marxa el sistema d'agent únic (cobrat/conductor) en la línia 7 “Mislata-Font de Sant Lluís”

1978

Implantació del bitllet amb preu únic

1977

Crisi. Continua la disminució dels viatgers transportats: 79.740.142 km.

1976

Noves línies: 8 “carretera Malilla”, 62 accedix directament des d'Av. Pius XII a carretera de Paterna i 80 “Grans Vies”

1975

Pèrdua de viatgers, de 102 milions a 97 milions. Continua en ascens l'ús del transport privat

1974

Posada en marxa d'instal·lacions nou Depòsit d'Autobusos de Camí Fondo

Creació a València dels primers carrils Només Bus

1972

Saltuv adquirix VASA: s'inicia un Pla de Coordinació de Transport de carassers urbans i interurbans

1970

Últim tramvia a València

1969

S'inaugura la línia de troleibusos 5 “Interior”, substituint a la de tramvies 5 “Circumval·lació”

1965

Nombre d'empleats: 1707

S'implanta un nou servici d'autobusos: “estació Nord Ferrocarrils-Estació Marítima”, destinat a facilitar el transbord dels passatgers procedents de les illes Balears a l'estació de Renfe, per a enllaçar amb el Tren Talgo de Madrid, o viceversa

Es creguen els bitllets combinats per al servici de platges

1964

Des de l'1 de juliol Saltuv es fa càrrec dels Transports Urbans de València: Autobusos, Troleibusos i Tramvies).

Absorbix a les empreses CTFV (servici urbà), TURESA, TRÈVOL I SOGEA

Cotxeres, Tallers i Depòsits: Portalet (tramvies i autobusos), Trafalgar (tramvies i remolcs) i Jesús (Material inservible)

Parc mòbil: 176 vehicles (139 tramvies, 10 troleibusos i 27 autobusos)

Viatgers transportats: 102.055.279

Quilòmetres recorreguts: 10.357.674 km.

 

Dalt


 

 

COMPANYIA TRAMVIES CTFV +INFO

 

 

1963

Es crega SALTUV, Societat Anònima Laboral de Transport Urbans de València

1957

S'imposa el vehicle privat

Riuada de València la CTFV patix molts deterioraments

1953

Inauguració cotxeres de Portalet

1952

Crisi CTFV. Segon intent de Coordinació dels Transports

1951

Es va inaugurar el troleibús a València, amb dos trams, el 3, Sant Vicent-Reina Senyora Germana-Monteolivete, i el 13, Sant Vicent-Reina Senyora Germànica-Josep Antoni

1942

CTFV va dissenyar un pla, “el Metropolità de València”, per a implantar un enllaç subterrani que unira els ferrocarrils de la zona de Llíria amb els de Vilanova de Castelló. El projecte va ser rebutjat per l'Ajuntament.

1941

Conveni de Coordinació: evitar competències entre línies urbanes. Se suprimixen servicis superposats. Primer intent de Coordinació dels Transports

1940

La CTFV assumix el control de SOGEA i es constituïxen noves línies

1936

Inici de la Guerra Civil Espanyola. CTFV Confiscada pels Sindicats Obrers

1935

Es constituïx la Societat General d'Autobusos, S.A. (SOGEA) que reemplaça la Llevantina d'Autobusos

1927

Aparició dels autobusos: La Companyia de Transports i Ferrocarrils de València, (CTFV), crega una filial: Valenciana d'autobusos, S.A. (V.A.S.A.), que adquirix les línies d'autobusos interurbans paral·leles al ferrocarril. Els competidors de la CTFV i VASA es van agrupar en Llevantina d'Autobusos, S.L.

1925

Fi de la tracció animal

1917

La Lionesa es nacionalitza i passa a ser la “Companyia de Tramvies i Ferrocarrils de València” (C.T.F.V.)

Dalt


 

 

 

 

PRIMEROS TRANVÍAS +INFO

 

 

1898

Nova companyia “Compagnie Genera-li dónes Tranwais Electriques de Valence (Espagne), Societé Lyonnaise” (La Lionesa)

1895

Crisi del transport entre la València i la General, que suspenen pagaments

1891

Es constituïx la “Companyia General de Tramvies” (La General)

1885

Es crega la “Societat Valenciana de Tramvies” (La Valenciana)

1875

Concessió del Primer Tramvia a la “Societat Catalana General de Crèdit” (tracció animal)

Línies: “València el Grau” e “Interior Primitivo” (inaugurades el 23 de juny de 1876)

Dalt